Praca w parach w czasie lekcji angielskiego cz.2

Ewentualne minusy wynikające z pracy w parach i jak sobie z nimi radzić:

Hałas – w czasie lekcji z młodszymi uczniami często powstaje szum. Na ogół pracę w parach przeprowadzam na koniec lekcji, w ramach rozluźnienia i liczę się z tym, że w sali będzie trochę głośniej niż zwykle. Przed ćwiczeniem przypominam dzieciom o mówieniu półgłosem, gdy jest za głośno przerywam i proszę o cichszą pracę.

Mówienie w języku polskim – ciężko go uniknąć w czasie pracy z młodszymi, mniej zaawansowanymi uczniami. Dzieci często nie mówią po angielsku, gdy nie pamiętają zdań, pytań czy też słówek, które są potrzebne w ćwiczeniu, czy też grze. W czasie ich pracy kontroluję to, co się dzieje poprzez chodzenie po sali. Gdy słyszę język polski przypominam im potrzebne struktury. Często też jedno dziecko pomaga drugiemu. Dzieci mogą zapytać siebie nawzajem – zapomniałam, jak to powiedzieć… przypomnij mi.

Popełnianie błędów, których nauczyciel nie usłyszy i nie poprawi – z błędami trzeba się liczyć. Znów tutaj pomocne będzie chodzeni po sali i zatrzymywanie się przy konkretnych parach, by przez chwilę posłuchać ich wypowiedzi i pomóc przy pojawiających się problemach. Sądzę, że ewentualne błędy nie są tak istotne przy tym, ze dziecko stara się mówić w języku angielskim i czerpie z tego przyjemność.

Uważam, że ta forma pracy ma więcej zalet niż wad, dlatego warto czasem zaproponować (nawet młodszym uczniom) pracę w parach w czasie lekcji.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s