Piosenki na lekcji angielskiego

Czy piosenki śpiewa się na lekcji tylko dla przyjemności? A jeśli nie, to dlaczego?

  • pozwalają na wprowadzenie i zapamiętanie słownictwa (powtarzanie słów w piosence czy wierszyku jest naturalne).
  • prezentują znane już słownictwo w naturalnym kontekście.
  • uczą właściwej wymowy.
  • wytwarzają pozytywne nastawienie do języka i lekcji (gdyż są przyjemne).
  • budują poczucie własnej wartości, motywują (w domu łatwiej przypomnieć sobie i zaśpiewać piosenkę, niż opowiedzieć, jakie słowa się poznało, czy też odpowiedzieć na wyrywkowo zadane pytanie).
  • piosenkom czasem towarzyszą gesty, które pomagają w zapamiętaniu i wzmacniają znaczenie słów, zwrotów.
  • mogą pomagać w poznawaniu kultury krajów anglojęzycznych.
  • mogą być bazą do innych ćwiczeń językowych.

Zauważyłam, że dzieci często po zakończeniu zajęć śpiewają piosenkę (większość z nich ma melodię i słowa łatwo wpadającą w ucho… i ciężko się jej pozbyć, wiem to z własnego doświadczenia).

Zachęcam do puszczania dzieciom angielskich piosenek w domu (przypominam o tym, że piosenki, których uczymy się w czasie lekcji znajdują się na płycie dołączonej do książki).

Rozwiązanie konkursu.

Pytania były bardzo proste, poniżej odpowiedzi:

Is Meg a witch? Yes.

What animal is Mog? Mog is a cat.

What colour is Meg’s hat?  It’s black.

Dziękuję za udział. Nagrody otrzymuje Kasia. Gratuluję 🙂

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s