Konferencja wydawnictwa Oxford (11.02)

W dniu 11.02. byłam na konferencji wydawnictwa Oxford. Omówiono na niej jakie umiejętności powinni posiadać uczniowie na zakończenie klasy 3 oraz 6 szkoły podstawowej w ramach nowej podstawy programowej, wprowadzonej do szkół we wrześniu 2009 roku.

3 KLASA:

Słuchanie:

  • rozumie wypowiedzi (rozróżnia znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu, rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać)
  • rozumie sens krótkich historyjek, prostych dialogów

Mówienie:

  • zadaje pytania i odpowiada w ramach wyuczonych zwrotów
  • recytuje wierszyki
  • śpiewa
  • nazywa obiekty
  • bierze udział w mini inscenizacjach

Czytanie:

  • czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania

Pisanie:

  • uczeń przepisuje wyrazy i zdania

6 KLASA

W ramach kolejnej prezentacji omówione zostały wymagania na koniec klasy 6. We wrześniu 2012 uczniowie klas 4 jako pierwsi rozpoczną naukę według nowej podstawy programowej i w klasie 6 napiszą egzamin końcowy. Przede wszystkim powiedziane zostało, że od poprawności językowej ważniejsze jest skuteczne porozumiewanie się (skoncentrowanie się na komunikacyjnym aspekcie języka).

Tematyka

Uczeń w klasach 4-6 powinien poznać słownictwo i struktury gramatyczne w następujących tematach: Człowiek, Dom, Szkoła, Praca, Życie rodzinne i towarzyskie, Żywienie, Zakupy i usługi, Podróże, Kultura, Sport, Zdrowie, Przyroda.

Jak już pisałam kiedyś uczeń na zakończenie szkoły podstawowej powinien opanować język na poziomie A1 (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego).

Słuchanie:

  • uczeń reaguje na polecenia
  • rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego
  • rozumie ogólny sens prostego tekstu
  • wyszukuje proste informacje w tekście słuchanym
  • rozumie intencje rozmówców
  • rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych (np. u lekarza, w szkole, sklepie)

Mówienie

  • tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne – opisuje ludzi, przedmioty i miejsca, opowiada o codziennych czynnościach, przedstawia swoje upodobania i uczucia
  • reaguje w prostych sytuacjach: przedstawia siebie i członków swojej rodziny, podaje swój wiek i miejsce zamieszkania, mówi o swoich upodobaniach, o tym co potrafi robić, co posiada, prosi o informacje, wyraża emocje, prośby i podziękowania.

Czytanie

  • rozumie ogólny sens tekstu
  • wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście
  • rozpoznaje różne rodzaje tekstów (np. list, opowiadanie, zaproszenie)

Pisanie

  • opisuje ludzi, przedmioty i miejsca
  • opisuje czynności dnia codziennego
  • przedstawia swoje upodobania i uczucia
  • udziela podstawowych informacji na swój temat
  •  wyraża podziękowania
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s