Zabawki jako forma uatrakcyjnienia zajęć dla najmłodszych

W nauczaniu angielskiego małych dzieci warto wykorzystywać różne pomoce. Dzieci lepiej się uczą i zapamiętują im ciekawsze i bardziej różnorodne są zajęcia. Warto więc wykorzystywać inwencję twórczą i wszelkiego rodzaju zdolności, jak na przykład plastyczne, muzyczne. Dobrze też rozglądać się po sklepach, czasem można trafić na coś, co może doskonale pomóc w nauce języka. Najprostszym przykładem są zabawki. Tutaj mamy ułatwione zadanie, gdy posiadamy własne dziecko (zawsze można coś „pożyczyć” od niego). Dla maluchów zabawki są atrakcyjne, szczególnie jeśli pozwolimy im wziąć je do ręki. Dodatkowo dziecko poprzez obcowanie z prawdziwą rzeczą a nie często wykorzystywanymi flashcards lepiej zapamiętuje słownictwo.

Często zabawki te nie są drogie a można wykorzystać je więcej niż raz. Jeśli chodzi o zabawy to fajne są takie w których wykorzystujemy torbę. Gdy już dzieci znają słownictwo a nie widziały jeszcze zabawek mogą poprzez dotykanie rzeczy odgadywać, co to może być za rzecz. Mogą też wyciągać zabawki i je nazywać. Inny pomysł to ustawienie zabawek na stoliku i opisywanie ich – uczniowie odgadują o której rzeczy  jest mowa.

Poniżej kilka konkretów.

Plastikowe zwierzęta (zoo)

animals

Resoraki (nauka nazw środków transportu)

transport

Warzywa i owoce z materiału (nauka nazw jedzenia, zabawa w sklep itp). Kupiłam je w Ikei, dzieciom bardzo się podobały, szczególnie, że banana można obrać ze skórki, sałacie poodrywać liście itp.

fruits

vegetables

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s