Bajki na lekcjach angielskiego – Gingerbread man

Bajka jest dość znana, ale bez przesady. Z tego, co się orientuję różnie też bywa z jej zakończeniem, czasem też trochę różni się treścią. Moja książeczka jest z Marks&Spencer. Wspominałam już o niej kiedyś na blogu, jest ona przeznaczona dla dzieci uczących się czytać. Poza książką, jakie zadania wykorzystuję w czasie zajęć o Gingerbread man? Zawsze podkreślam, że jak mamy wizualizacje, tudzież dodatkowe gadżety to jesteśmy na wygranej pozycji. Dzięki temu łatwiej nam będzie zainteresować dzieci. Tym razem pomocne będzie ciasteczko ze Shreka 🙂 Pokazuję je uczniom i pytam co to takiego? Po krótkiej rozmowie przechodzimy do czytania książeczki. Ciasteczko można też wykorzystać na kolejnych zajęciach, zapytać dzieci czy pamiętają kto to jest i zrobić dodatkowe ćwiczenia utrwalające.

ginger

Jak już wspominałam kiedyś ta seria książeczek jest bardzo fajna, gdyż jest przystosowana do nauki czytania. Na każdej prawej stronie mamy wybrane zdanie, które jest przeznaczone do czytania przez dziecko.

ginger1

Jeśli chodzi o ćwiczenia, to znajdziemy je na stronie Sparklebox http://www.sparklebox.co.uk/literacy/fairytales/gingerbread-man.html#.U1gnCF5HEzl

oraz niezastąpionej DLTK’s http://www.dltk-teach.com/rhymes/gingerbread/.

Ciekawe wydają mi się rysunki przedstawiające bohaterów bajki – można je wykorzystać jak flashcards. Podobają mi się też obrazki służące do ułożenia historyjki w odpowiedniej kolejności (Sparklebox i Dltk’s), zrobienia własnego Gingerbread man (template1) czy też mini książeczka.

Kiedyś też ułożyłam zadanie często wykorzystywane na lekcjach angielskiego – wybrałam zdania z mojej książeczki i poprosiłam uczniów o zakreślenie pasujących słów. W tym zadaniu pomagałam dzieciom, m.in. poprzez czytanie zdań.

There was a little old / young woman.

The old man / woman made Gingerbread man.

She put him in the fridge / oven.

Gingerbread man ran / walked away.

He met  a tiger / a cow / a bear / a hen /  a horse / a fox.

Gingerbread man ran slow/fast.

He came into a lake / river / sea.

Mało kto z nas ma takie możliwości, ale jest to pole do popisu dla rodziców, gdyż można upiec z dziećmi ciasteczka w kształcie Gingerbread man (przepisy są tu i tu. Można też nauczyć uczniów „na sucho” i ułożyć obrazki przedstawiające poszczególne etapy przygotowywania ciastek w odpowiedniej kolejności – klik).

Przypomniało mi się jeszcze, że na konferencji Macmillana Carol Read w swojej prezentacji wykorzystywała piosenkę o Gingerbread man. Bardzo fajną zresztą i wpadającą w ucho. Odpowiednio zaadaptowana historyjka i piosenka wchodzi w skład podręcznika Tiger. Myślę, że dla osób które zdecydują się na pracę z tym podręcznikiem prawdziwa bajka może być dobrym uzupełnieniem/rozszerzeniem lekcji.

Advertisements

6 thoughts on “Bajki na lekcjach angielskiego – Gingerbread man

    1. Podręcznik wygląda całkiem fajnie, ciekawa jestem, jak się sprawdzi. Co do książeczki, to myślę, że warto się w nią zaopatrzyć. A jak dotrzecie do historyjki wrócić do tego posta. Albo napisać własnego, bo nie wątpię, że będziesz mieć własne pomysły na ujęcie tej bajki 🙂

  1. Powtórzę się pewnie (i to nie ostatni raz) – gdy szukam ciekawych pomysłów na zajęcia z przedszkolakami, to zaglądam na Twojego bloga. Nie mam tam podręczników, mam dowolność pracy, więc szukam inspiracji na blogach – Twoim, Ani i Darii. Dziękuję, dziewczyny. Aż wstyd, bo nie wiem, jak się Wam odwdzięczyć 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s