Bajki na lekcjach angielskiego – Goldilocks and the Three Bears

Niedawno pisałam o bajce Gingerbread man, dzisiaj ciąg dalszy bajkowych książeczek. Z tej samej serii posiadam jeszcze jedną, tym razem bardzo znaną bajkę – Goldilocks and the Three Bears. Lekcję z jej wykorzystaniem można zrobić na przykład przy okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia (25.11, wiem że do listopada daleko, ale nie będę czekać aż tak długo z tym wpisem) – u mnie w szkole niektóre wychowawczynie prowadziły takie zajęcia w ramach nauczania zintegrowanego. Fajnie jest wtedy pociągnąć ten temat również w ramach lekcji angielskiego. Oto moja książeczka.

zdjęcie 2-2

I materiały do niej:

Po pierwsze znalazłam puppets do zrobienia, które można wykorzystać do ćwiczeń związanych z wcielaniem się w role.

Takie http://captaincrafty.com/2011/07/make-a-paper-nesting-toy/, do samodzielnego pokolorowania przez dzieci i wycięcia.

i takie http://www.earlylearninghq.org.uk/role-play-2/masks/goldilocks-stick-puppets/, jak macie możliwość kolorowego wydrukowania, tylko do wycięcia.

Poza tym fajne misie podpisane big, medium, small są do pobrania na tej stronie http://creativepreschoolresources.wordpress.com/2012/02/23/letter-t-teddy-bear-day/. Do tego dobrałam rysunki przedstawiające różnej wielkości łóżka, krzesła, miski, by uczniowie sortowali je w zależności od wielkości – obrazki pochodzą stąd http://www.sparklebox.co.uk/2041-2045/sb2041.html#.U3ZQDl5HEzk.

Wyglądało to tak:

bearsZresztą na stronie sparklebox, mamy sporo materiałów dotyczących bajki o Goldilocks (podobnie jak Gingerbread man).

Użyłam też kart służących do ułożenia wydarzeń w odpowiedniej kolejności http://www.sparklebox.co.uk/previews/7201-7225/sb7215-goldilocks-and-the-three-bears-sequencing-activity.html#.U2_oYl5HEzk.

W oparciu o moją książeczkę stworzyłam własny word search, korzystałam z word search generator z tej strony http://tools.atozteacherstuff.com/word-search-maker/wordsearch.php. Ale można też wykorzystać gotowy https://articulation360.files.wordpress.com/2011/07/three-bears-word-search1.jpg.

Przy książeczce The Gingerbread man podałam przepisy na ciasteczka, natomiast tutaj jeśli się da (rodzice!) można zrobić z dziećmi owsiankę.

https://education.scholastic.co.uk/resources/13457, to jakaś mega prosta wersja i mało zdrowa z użyciem mikrofali 😛

http://www.sparklebox.co.uk/thumbs691-695/sb693prev.html#.U3IkQl5HEzk, tym razem na moje oko osoby nie jedzącej owsianki bardziej normalny przepis 🙂

Przy okazji kolejnej lekcji możemy wrócić do bajki, opowiedzieć ją czy też przeczytać ponownie akcentując elementy związane ze zmysłami np. she smelled porridge, she tasted it itp. Taką wersję z akcentowaniem zmysłów znajdziemy w książce Cross- Curricular Resources for Young Learners (już kiedyś opisywanej przeze mnie). Dodatkowo jest tam quiz z pytaniami w stylu What did Goldilocks see? What did Goldilocks smell? Za każdym razem mamy trzy odpowiedzi z których trzeba wybrać właściwą. Myślę, że takie ćwiczenie można również ułożyć samemu. Poza tym według mnie warto szerzej zająć się tematem zmysłów (zaplanować ciekawe zajęcia spod znaku CLIL).

Jeśli Wam mało zapraszam do przeczytania wpisu o Goldilocks na blogu angielskidlakazdego, część pomysłów jest podobna a część zupełnie inna.

 

 

 

Reklamy

3 thoughts on “Bajki na lekcjach angielskiego – Goldilocks and the Three Bears

  1. Dzięki za zalinkowanie 🙂 A pomysły są super! Następnym razem, gdy będę robić lekcję o tej książeczce będę się musiała dobrze zastanowić, które wybrać 😉

  2. Witam, czy uczyła Pani kiedykolwiek w przedszkolu? Jeśli tak, czy zechciałaby Pani poświęcić 5 minut na ankietę dotyczącą dramy na zajęciach języka angielskiego? Potrzebuję jeszcze kilku ankiet do mojej pracy licencjackiej. Będę bardzo, bardzo wdzięczna za pomoc 🙂 pozdrawiam serdecznie.
    Poniżej zamieszczam link do ankiety:
    http://www.ankietka.pl/ankieta/147678/wplyw-technik-dramy-na-motywacje-dzieci-w-wiekuprzedszkolnym-na-zajeciach-z-jezyka-angielskiego.html

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s